شنبه 15 اردیبهشت 1403

بیانیه شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد به مناسبت سیزده آبان

در سال 1357 در چنین روزی، دانش‌آموزان این سرزمین در همان راه و گفتمان یعنی بلند نگاه داشتن پرچم استکبار ستیزی به دست رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و زمینه ساز بزرگترین انقلاب استکبار ستیزانه جهان شدند.
 بیانیه شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد به مناسبت سیزده آبان

بسم الله الرحمن الرحیم

الّذینَ آمَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الّلهِ وَ الّذینَ کَفَروا یُقاتِلونَ فی سبیلِ الطاغوتِ فَقاتِلوا أولیاءَ الشّیطانِ إنّ کَیدَ الشّیطانِ کانَ ضَعیفاً. کسانی که ایمان دارند درراه خدا پیکارمی کنند و آن‌ها که کافرند در راه طاغوت؛ پس شما با یاران شیطان پیکارکنید؛ زیرا نقشه شیطان ضعیف است. (سوره مبارکه نساء، آیه ۷۶).

برای ملت و مردم ایران، سیزدهمین روز از آبان ماه همیشه روز خاصی بوده است. 13 ابان ماه یادآور ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و در راس ان شیطان بزرگ یعنی امریکا است. ایستادگی و مبارزه‌ای که ریشه در اموزه های دینی این ملت مومن و متعهد دارد و آنان را به مصاف با ظلم و ظالم سوق میدهد. امام مستضعفین خمینی کبیر در سال ۱۳۴۲ با تاسی از پیام اصلی عاشورا و نپذیرفتن ذلت، در واکنش به تصویب قانون کاپیتولاسیون فریاد استکبار ستیزی سر داد و حکومت طاغوت را به تبعید ایشان مجبور ساخت. حرکتی که زمینه ساز گفتمان استکبارستیزی در کشور بود. چندین سال بعد یعنی در سال 1357 در چنین روزی، دانش‌آموزان این سرزمین در همان راه و گفتمان یعنی بلند نگاه داشتن پرچم استکبار ستیزی به دست رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و زمینه ساز بزرگترین انقلاب استکبار ستیزانه جهان شدند. و یکسال بعد در 1358 اینبار دانشجویان با تسخیر لانه استکبار، ندای استکبارستیز بودن این ملت را به جهانیان رساندند. حرکتی که به نقطه آغازین شکست هیمنه استکباری آمریکا تبدیل شد.

و برای همین است که 13 آبان ماه روز مبارزه با استکبار نام گرفت. روزی که دیگر یک سالگرد و مناسبت ملی نبوده و نیست. تمام آزادگان جهان در این روز با مرور تاریخ، شمشیر استکبار ستیزی خود را تیز می‌کنند تا به مصاف با شیطان بروند. این روز به ما یادآوری میکند که مبارزه با استکبار وظیفه و مسئولیتی است که بر دوش هر آزاده‌ای در جهان است. و چه زیبا ملت ایران از پس این مسئولیت برآمده و بر می‌ایند. ملتی که با وجود تحریم ها و فتنه انگیزی ها، محکم ایستاده است.

اما امروز کلام امامین انقلاب نسبت به موضوع استکبار ستیزی و اهمیت آن بر همگان روشن شده است. جنایات گسترده رژیم صهیونسیتی با حمایت کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، فرانسه و... علیه مردم غزه و کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و حمله به بیمارستان ها و کادر درمان، حجت را بر فریب خوردگان هم تمام کرد که بی‌تفاوتی و یا سازش با مستکبران غیرممکن و تنها راه نابودی مستکبران است. و چه زیبا خمینی کبیر فرمود: هرکجا که مبارزه علیه مستکبران هست ما نیز هستیم.

امسال نیز ملت همیشه قهرمان ایران، بار دیگر ضمن میثاق دوباره با آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبری، با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی 13 آبان حمایت و پشتیبانی همه جانبه و همیشگی خود از مردم مظلوم فلسطین و گروه های مقاومت و همچنین تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام خواهند کرد.

 

شناسه خبر: 1034 | تاریخ انتشار: سه شنبه 16 آبان 1402 - 10:22 | بازدید: 11 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : دبیر یزد
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.