شنبه 8 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه الغدیر یزد:

شناخت صحنه، شناخت نقشه‌های دشمن و اقدام به موقع سه ماموریت مهم دانشجویان

سردار زارع کمالی گفت: مهمترین ماموریت امروز ما و شما عزیزان دانشجو همین شناخت صحنه، شناخت نقشه‌های دشمن و اقدام به موقع در راستای مقابله با نقشه‌های دشمن است.
سردار زارع کمالی

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد پیش از ظهر امروز در مراسم اعزام دانشجویان بسیجی استان به دوره آموزشی تشکیلاتی "فتح الفتوح" ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت قیام امام حسین(ع) به پیروزی رسید. اگر محرم و صفر نبود، اگر الگو گیری از فرهنگ حماسه و ایثار عاشورا نبود هرگز انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد.

سردار حسین زارع کمالی بیان داشت: کافی است نگاهی به روند شکل گیری انقلاب و مواجهه آن با حوادث پس از پیروزی بیاندازیم. می‌بینیم در تمام این سال ها  الگوگیری از قیام عاشورا مشهود است. به عنوان مثال نحوه ایستادگی و ایثار جوانان ما در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل استکبار  و نحوه شهادت این عزیزان تداعی کننده صحنه های عاشوراست و ان شاالله این پیوند تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت

وی گفت: در مواجهه با ایام الله اولین نکته درس گرفتن از حقیقت این وقایع است. دلیل اینکه مقام معظم رهبری بر زنده نگه داشتن ایام الله تاکید دارند، نیز همین اصل است.

فرمانده سپاه الغدیر ادامه داد: از این منظر مهم‌ترین علت قیام امام حسین علیه السلام بحث زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام ناب است، همان ارزش‌هایی که می رفت توسط بنی امیه و امویان محو شود. لذا درسی که ما باید امروز از این واقعه بگیریم درس ایستادگی، مقاومت و ولایت مداری است. اما حادثه عاشورا عبرتی است برای ما و خصوصاً شما آینده سازان نظام که سرنوشت نظام، اسلام و انقلاب همانطور که توسط شما به پیش رفته بعد از این هم به دست شما رقم خواهد خورد. عبرت اساسی این است که بیاندیشیم که چه اتفاقی افتاد که بعد از رحلت پیامبر اسلام  جامعه در کمتر از ۵۰ سال علی رغم عشق و علاقه ای که به ایشان داشت و در رکابشان حماسه ها آفرید، اینک فرزند پیامبر را با این وضعیت به شهادت رساند. 
 
وی ادامه داد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری مهمترین دلیل افول جامعه اسلامی در این دوره  این است که جامعه از معنویت تهی شد. باطن جامعه باطل بود و ظاهرش اسلامی. وقتی کار جامعه‌ای به اینجا برسد طبیعتاً جای حق و باطل عوض می شود. وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم حدود و ثغوری که پیامبر اسلام برای جامعه آن روز طراحی کرده بودند طی ۵۰ سال به واسطه جنگ ترکیبی و شناختی منافقین و کفار نادیده انگاشته شد.

وی ابراز داشت: بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) نیز عده ای در تریبون های رسمی خط تحریف را دنبال کردند. دشمنان نظام و انقلاب تا به امروز مرتباً تلاش می‌کنند تا جامعه ما فقط ظاهرش اسلامی و باطنش پوچ و باطل باشد.

سردار زارع کمالی بیان داشت: در مقابل این حربه تنها  اقدام به موقع کارساز است. بعد از قیام امام حسین علیه السلام سه گروه قیام کردند و بیش از ۳۵ هزار نفر شهید دادند. اگر درصد اندکی از اینها در قیام کربلا پای کار بودند، شاید حادثه کربلا به گونه دیگری رقم میخورد. اما متاسفانه علی رغم تقدیم این همه شهید اثربخشی کمی داشت، چرا؟ چون اقدام به موقع نبود.

فرمانده سپاه الغدیر گفت: اگر مردم مدینه امام زمانشان را یاری کرده بودند، اگر توابین مسلم را یاری کرده بودند، اگر مختار به موقع در صحنه کربلا حاضر شده بود این اتفاقات نمی‌افتاد. 

این مقام مسئول اعلام کرد: مهمترین ماموریت امروز ما و شما عزیزان دانشجو همین شناخت صحنه، شناخت نقشه‌های دشمن و اقدام به موقع در راستای مقابله با نقشه‌های دشمن است. برگزاری این دوره نیز در راستای تحقق همین اهداف است.

وی اظهار داشت: ان شاالله باید هدف بزرگ انقلاب اسلامی یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی برای زمینه سازی منجی عالم بشریت به دست شما تحقق پیدا کند.

سردار زارع کمالی در پایان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: شما جوانان باید در راستای جهاد تبیینی که رهبر فرزانه انقلاب آن را یک فریضه‌ای آنی، عینی و همگانی توصیف کردند قدم بردارید. باید وارد عرصه جهاد امید آفرینی و جهاد خدمت رسانی شوید  و با اقدام به موقع خود تلاش دشمنان برای نابودی و تحریف انقلاب را با شکست مواجه کنید.

شناسه خبر: 848 | تاریخ انتشار: سه شنبه 10 مرداد 1402 - 23:59 | بازدید: 33 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : دبیر یزد
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.