جمعه 7 اردیبهشت 1403
نادری، مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد:

دانشجویان مطالباتشان را به مشکلات صنفی تنزل ندهند

مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد گفت: دانشجو باید برهه زمانی را در مسئله‌یابی درک کرده و مطالبات خود را به سمت و سویی ببرد که باعث رشد و تعالی جامعه شود و تنها به مشکلات کوچکی چون مشکلات صنفی تنزل ندهند.

شایان نادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: دانشجوی امروز به‌عنوان فرد فعال در محیط دانشگاه و جامعه می‌بایست دارای سه عنصر علم، تقوا و تاثیرگذاری باشد.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد ادامه داد: ما برای مسئله‌یابی نیاز داریم به اینکه دانشجو نسبت به مسائل کف جامعه علم داشته باشد، این علم ممکن است به‌صورت کامل باشد یعنی دانشجو خودش با آن مسئله برخورد داشته و یا اینکه آن علم اجمالی باشد.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر بین عرف دانشجویان با مسائل کنونی جامعه و دانشگاه فاصله افتاده است، افزود: روز دانشجویی که ما از آن به نیکی یاد می‌کنیم، حاصل مواجهه صحیح دانشجویان با مسائل جامعه بود.

وی ادامه داد: مسئله محوری، زمانی تحقق می‌باید که مسئله‌یابی، صحیح انجام شده باشد و این برای همه مبرهن است که تا دانشجو مسئله‌محور نباشد به‌درستی نمی‌تواند مطالبه‌‌گری کند.

نادری تأکید کرد: مسلح شدن به تقوا در مسئله‌محوری شرط موفقیت است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد با اشاره به اینکه لازم است دانشجویان در رابطه با روز دانشجو مطالعه عمیقی داشته باشند، عنوان کرد: دانشجو برای ایفای نقش واقعی خود در جامعه باید یک سری قواعد و خصیصه‌ها را رعایت کند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز سرشار اطلاعات است و اطلاعات هم حاوی گزاره‌های صحیح و غلط است لااقل برای تشخیص خوب و بد، زشت و زیبا دقت لازم است، تأکید کرد: با الهام از وقایع 16 آذر لازم است دانشجو دقت را در عمل و تفکر خویش به کار بندد.

نادری با بیان اینکه دانشجو باید مسئله‌یابی و پیگیری آن را جدی بداند، ادامه داد: راز پیشروی در همه کارها اهمیت دادن به کارها است.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد افزود: لازم است دانشجو هم‌نشینی و یافتن مسائل را یک کار دشوار بداند؛ متأسفانه یکی از آفاتی که دامن‌گیر قشر دانشجو شده آسان‌گیری در انجام کار‌هاست، هنگامی‌که کاری دشوار در نظر گرفته نشود، همت‌های درونی افراد خود را به‌خوبی نشان نمی‌دهد.

وی افزود: دانشجو باید برهه زمانی را در مسئله‌یابی درک کند؛ متأسفانه عدم توجه به زمان باعث شده که دانشجویان مطالبات خود را به سمت و سویی ببرند که در حالت عادی، شایسته قشر تحصیل‌کرده ما نیست؛ از جمله تنزل صرف مطالبات دانشجویی به مشکلات صنفی.

نادری با اشاره بر اینکه دانشجو باید بداند که قرار نیست با امکانات فراوان فتح‌الفتوحی شکل بگیرد، ادامه داد: دانشجو باید بداند که هرچقدر دارای امکانات باشد، باز دارای محدودیت است؛ دانشجویان ۱۶ آذر تنها سلاحشان اعتراض و فریاد بود و در همین راستا توانستند صدای خود را به گوش استکبار برسانند.

 مسئول حوزه بسیج دانشجویی میبد یادآور شد: لازم است دانشجویان به مسائل مختلف آگاه بوده و سرعت‌عمل مناسب در مواجهه با چالش‌هایی که در دانشگاه و جامعه ایجاد می‌شود، از خود بروز دهد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید هدف از مسئله‌یابی و مسئله‌محوری را بداند، عنوان کرد: نباید دانشجویان به خود اجازه دهند که تحت تأثیر عوامل بیرونی هدف را گم کرده و مسیر انحرافی را بپیماید.

انتهای پیام/

تصویر
شناسه خبر: 1149 | تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آذر 1402 - 21:55 | بازدید: 10 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : دبیر یزد
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.